چنانچه عضو سایت می باشید از این بخش برای ورود به سایت می توانید اقدام نماید، در غیر این صورت از بخش ثبت نام برای عضویت در سایت اقدام کنید.

لنز های تماسی تخصصی اسکلرال و هیبرید

لنز  اسکلرال چیست ؟

لنز تماسی اسکلرال لنز سخت منفذ دار  بزرگی است که روی اسکلرا ( قسمت سفید چشم ) مینشیند و با پل زدن به روی سطح قرنیه ، فضایی پر از اشک  ایجاد میکند که میتواند برای درمان بیماری های چشمی و ناهمواری های سطح چشم استفاده شوند .

چه کسانی کاندید لنز های اسکلرال هستند ؟

کاندید ها

نا همواری‌های قرنیه : لنز‌های اسکلرل در کیس  های ناهمواری‌های قرنیه ، از قبیل کراتکنوس ، تروما ، عوارض جراحی‌های چشمی تجویز  میشود .

بیمارانی با نا همواری‌های قرنیه متوسط تا شدید که  با لنز‌های سخت  موفق نبود اند ، کاندید‌های مناسبی برای لنز اسکلرل میباشند .

افرادی که  به دلیل نه همواری بیشتر ساعت هه قرنی، جبه جایی‌ لنز و یا مشکلات دیگر را تجربه کردند از مارک اذیت لنز و صحبت دید بهر خواهند برد.

 بیماری‌های سطح چشم:

بیماری‌های سطح چشم و بیماری‌هایی‌ با عوارض سطح چشمی  مانند سندرم شوگرن ، سندرم استیون جانسون ، گرفت ورسس هاست از بیماری‌هایی‌ هستند که میتواند از پوشش سخت لنز‌های سکلرا و لایه ضخیم اشکی ایجاد شده برای محافظت از سطح چشم  خود استفاده کنند .

 

آستیگمات :

افرادی که دارای آستیگمات متوسط تا شدید هستند ، کاندید های خوبی برای لنز های اسکلرال هستند .

 

 

 

 

 

 

 

 

  

لنز هیبرید چیست ؟

لتز های هیبرید لنز های بزرگی هستند که در مرکز یک لنز RGP   قرار دارد و محیط آن را لنز  نرم سیلیکون یا سیلیکون هایذروژل تشکیل میدهد .

هدف از این نوع لتز ، دست یافتن به دید شفاف از طریق لنز سخت و راحتی استفاده از طریق قسمت محیطی لتز نرم میباشد .

لنز های هیبرید نسل جدید Duette ، طراحی جدید لنز های هیبرید برای چشم های آستیگمات دار و افراد پیر چشم میباشند .

مزیت آنها نسبت به لنز های نرم برای این دسته افراد ، شفافیت و وضوح تصویر حاصله از لنز RGP ، سلامت قرنیه  تظمین شده و تکنولوژی جدید SoftCushion Comfort Technology   میباشد . 

مزیت آنها نسبت به لنز های سخت ، مرکزیت لنز دقیقا به روی محور بینایی است . این لنز ها دارای   UV Blocker میباشند و چشم ها را در برابر  اشعه ی خورشید محافظت میکنند .

 

 چه کسانی کاندید لنز های  هیبرید هستند ؟

 

بیماران پیر چشم ، سطوح ناهموار قرنیه ، آستیگمات

آستیگمات :  لنز  هیبرید ، مشکل چرخش با لنز های توریک نرم را از بین میبرد و باعث دید ثابت در طول روز و حتی در شب میشود ، لذا بیمارانی که آستیگمات زیادی دارند  میتوانند از لنز هیبرید  بهره ببرند .  تکنولوژی جدید در لنز های Duette  به گونه ای است که ، محور آستیگات وابسته  چرخش لنز  نیست و این لنز ها میتوانند به راحتی تا 6 D  آستیگمات قرنیه را تصحیح کنند .

 

بیماران پیرچشم متوسط تا پیشرفته ، همراه یا آستیگمات نیز میتوانند از این لنزها بهره ببرند .

 

بیمارانی که سطح قرنیه ناهموار دارند ، بهترین کاندید برای لنز های نسل جدید UltraHealth  میباشند . بیمارانی که دارای  کراتوکونوس ، اکتازی های قرنیه ،نا همواری  بعد از جراحی ، PKP or DSEK  از طراحی جدید که ولت بیشتری در این لنز ها ایجاد کرده است ، میتوانند برای تصحیح ناهمواری های شدید قرنیه  استفاده کنند .

 

نوع دیگر لنز های هیبرید ،  Ultrahealth FC ، مناسب قرنیه هایی  با سطح صاف تر مانند اشخاصی  که جراحی  radial keratotomy ، داشته اند میباشد .

 

استفاده و نگهداری از لنز های تخصصی :

 اولین قدم در استفاده از هر گونه لنز تماسی بهداشت فرد و دستان اوست .

 برای گذاشتن لنز درون چشم :

لنز ها را کاملا با محلول پر کنید و با آن را روی دو نگشت قرار دهید . سر را  رو به پایین خم کرده و لنز را درون چشم  بگذارید . برای شروع میتوانید از پلاگ کوچک مخصوص برای لنز های هیبرید استفاده کنید .

  

 

برای برداشتن لنز از چشم :

 

انگشتان دست باید تمیز و خشک باشند  .

به آینه نگاه مستقیم نگاه کنید وبا دو انگشت پلک بالایی را نگه دارید  با کمک دو انگشت دیگر   لبه ی پایینی لنز را در ساعت 5&7 برای 1-2 ثانیه  فشار داده و به آرامی از چشم جدا کنید .